blog

Elke dag gebruiken 5 miljoen mensen Brave Browser (BAT)

By 2 juni 2020No Comments

Brave heeft nieuwe cijfers gedeeld over hun op privacy gerichte internetbrowser. In mei van dit jaar zag Brave meer dan 15 miljoen gebruikers, een groei van 50% sinds de lancering van Brave 1.0 afgelopen november. De dagelijkse actieve gebruikers stegen ook, er zijn elke dag 5,3 miljoen gebruikers van Brave, een stijging vergeleken met 2 miljoen een jaar geleden.

Geen ongewenste advertenties

De browser van Brave is populair omdat de nadruk ligt op privacy, hierdoor krijg je geen ongewenste advertenties meer te zien. Gebruikers krijgen de belofte dat ze volledige controle hebben over hun digitale identiteit en privacy. Voor traders en investeerders gaat het juist om het grotere plaatje, waar de BAT-token onderdeel van is.

Cijfers van Brave Ads

Net als Google genereert Brave inkomsten uit advertenties met hun Brave Ads, gebruikers kunnen ervoor kiezen om hier gebruik van te maken. Sinds de lancering van de browser vorig jaar heeft Brave Ads ongeveer 1.530 campagnes aangetrokken, een gezonde stijging ten opzichte van de 400 campagnes die in oktober 2019 werden gerapporteerd. De Brave Ads-campagnes worden nu in 183 landen ondersteund.

Voor de marketeers en reclamemensen onder ons, Brave Ads laat mooie cijfers zien. Hun CTR (hoeveel mensen klikken op een advertentie in vergelijking met het aantal mensen die de advertentie gezien hebben) steeg naar een indrukwekkende 9 procent, het gemiddelde is 2 procent. In oktober 2019 waren er 97 miljoen advertentiebevestigingen, en nu zijn dat er 1 miljard. Een bevestiging ziet Brave als een gebruiker die een advertentie ziet, zonder dit te kunnen herleiden naar een individu.

Steeds meer content, ook voor goede doelen

Ook zijn er steeds meer contentmakers bijgekomen. Er zijn nu 700.000 makers op populaire platforms, waaronder YouTube, Twitter, Twitch, Vimeo en GitHub. Hier valt BTC Nieuws ook onder.

Daarnaast hebben ze ook het Brave Ads Grant Program. Dit is een initiatief om extra bewustzijn en ondersteuning te bieden voor non-profit organisaties. Het nut van het programma is des te meer zichtbaar geworden door de voortdurende COVID-19 pandemie. De aankondiging luidt:

Het programma is gegroeid tot meer dan 31 non-profits waaronder Khan Academy, No Kid Hungry, GetUsPPE, Save the Children en UNICEF France. Het programma heeft onlangs zijn steun uitgebreid om het bewustzijn te vergroten en bijdragen te leveren via Sponsored Images.

Leave a Reply