Het moederbedrijf van de Zuid-Koreaanse popband BTS, HYBE, heeft aangekondigd dat ze NFT’s gaan uitbrengen. Het idee is om foto’s van de bandleden te vereeuwigen op de blockchain en deze te verkopen als NFT.
HYBE briefing
Het Zuid-Koreaanse entertainmentbedrijf deelde zijn crypto-ambities tijdens een live gestreamde briefing over zijn toekomstplannen afgelopen donderdag, waarbij voorzitter Bang Si-Hyuk zei dat HYBE samenwerkt met fintech-bedrijf Dunamu. HYBE is het moederbedrijf van Big Hit Music, het entertainmentbedrijf van BTS.
BTS komt uit Zuid-Korea en zou zo maar de grootste band ter wereld kunnen zijn op dit moment.
NFT’s op basis van K-pop
Tijdens het praatje zei Bang (via de ondertiteling): ‘HYBE en Dunamu zijn van plan om een NFT-bedrijf te ontwikkelen onder een nieuwe joint venture, waardoor de op IP gebaseerde content en producten van artiesten die HYBE tot nu toe heeft getoond, digitale activa voor fans kunnen worden.’
Om dit punt te illustreren, gebruikte Bang het voorbeeld van fotokaarten, dat zijn eigenlijk ruilkaarten met foto’s van K-pop idolen. Door deze nieuwe samenwerking kan HYBE digitale fotokaarten uitbrengen van groepen zoals BTS, TXT en Enhypen.
‘We werken samen met Dunamu om een manier te vinden om de ervaring van fans diverser en veiliger uit te breiden, zoals het digitaal authenticeren van het unieke karakter van deze fotokaarten en ze permanent te maken, maar ook om ze te laten verzamelen, uitwisselen en weergeven in een wereldwijde fan community platform zoals WEVERSE.’
Smaakt naar meer
Bang merkte ook op dat het digitale karakter van NFT’s de deur zou openen naar digitale fotokaarten met bewegende beelden of audio.
‘Ik geloof dat de fandomcultuur en -industrie zelf volwassen worden tot het niveau waarop de op IP gebaseerde content en producten van HYBE die de HYBE-shows nu in een voldoende stadium bevinden om via deze technologieën te worden omgezet in digitale activa,’ aldus Dunamu-voorzitter Song Chi. -Hyung.