blogExchanges

Regisseur Spike Lee maakt cryptocurrency commercial

By 13 juli 2021No Comments

De bekende Amerikaanse filmregisseur Spike Lee zal in verschillende reclames van Coin Cloud verschijnen. Lee ken je wellicht van zijn werk He got game, Malcolm X, Jungle fever en andere jaren 90 klassiekers.

Van Crocs naar Bitcoin

Lee heeft ermee ingestemd om in een reeks commercials te verschijnen voor Coin Cloud, zij leveren een soort pinautomaten voor cryptocurrency’s, waaronder bitcoin. Lee zegt zijn lesje geleerd te hebben door ergens niet op tijd in te stappen. Hij claimt de kans te hebben gehad om vroeg te investeren in schoenenbedrijf Crocs, maar wees dit af. Deze boot wil hij niet missen.

Sindsdien zijn de aandelen van het bedrijf Crocs omhooggeschoten en Lee heeft sindsdien het gevoel dat hij achtergelaten is. Zie hier de aandelenkoers van Crocs:

In een interview zegt hij:

‘Ik wou dat ik toen wat geld had gegeven. Telkens wanneer iets nieuw is, zul je mensen hebben die sceptisch zullen zijn. Bij enkele van de beste ideeën dachten mensen dat de uitvinders gek waren.’

Oud geld helpt ons niet, digitale opstand is hier

Lee erkent dat de cryptocurrency-scene de afgelopen jaren snel is gegroeid en hij wil deze keer niets missen. Hij voltooide vorige maand het filmen van de eerste commercial voor het bedrijf en is ook te zien op het scherm, gekleed in een strohoed en poserend met een wandelstok met gouden punt. In de advertentie vermeldt Lee dat er een financiële revolutie op komst is en dat crypto een grote rol kan spelen.

In de commercial zegt hij stoutmoedig:

‘Oud geld zal ons niet helpen. Het duwt ons naar beneden … De digitale opstand is hier.’

Meer dan alleen een bekende kop

Amondo Redmond, de marketingmanager van  Coin Cloud, sprak zijn opwinding uit over de advertentie en beweerde dat het erbij betrekken van Lee niet alleen ging over het toevoegen van een bekend gezicht. Hij is er echt van overtuigd dat het aan boord brengen van mensen zoals Lee de sleutel is om nieuwe investeerders te verzekeren dat crypto mainstream wordt en dat ze zich niet nerveus of geïntimideerd hoeven te voelen.

Hoewel Lee niet heeft vermeld hoeveel hij werd betaald voor zijn deelname aan de advertenties, merkte hij op:

‘Als iemand mijn oeuvre in de afgelopen vier decennia heeft gekend, weet je ongeveer hoe ik de wereld zie, en toen ze me benaderden, paste het in mijn visie.’

De commercial is nog niet online te bekijken.

Leave a Reply