Formule 1-coureur Max Verstappen schittert niet alleen op de racebaan, want de huidige aanvoerder van het WK-klassement speelt de hoofdrol in een nieuwe bitcoin-reclame van Cash App. In het spetterende reclamefilmpje krijgt Verstappen in iets meer dan 30 seconden de basis van bitcoin uitgelegd terwijl hij over de baan raast in zijn Formule 1-bolide.
Dit laat zien hoe groot de industrie in korte tijd is geworden. De lessen van Max over bitcoin dragen, volledig in het thema van de Formule 1, de naam “Cash App Speed Lessons”. Wat op meerdere manieren aansluit bij de inhoud van de lessen. Met een totale duur van 38 seconden is de les snel en we hoeven natuurlijk niet uit te leggen dat de naam Max Verstappen ook synoniem is voor snelheid.
Take a hot lap around the Cryptoverse to learn about Bitcoin with @Max33Verstappen and @redbullracing #CashAppSpeedLessons pic.twitter.com/Iz9kmpnNyh
— Cash App (@CashApp) October 21, 2021
Cash App gaat vol voor bitcoin
Met het aantrekken van Max Verstappen als voorman voor de promotie van bitcoin op de Cash App lijkt het grote bedrijf vol in te zetten op bitcoin. De strijd om het grote publiek is begonnen bij de betalingsproviders en de Cash App doet mee. De dienstverlening van Cash App is echter niet beschikbaar in Nederland. Enkel inwoners van de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk kunnen de financiële applicatie op dit moment gebruiken.
Daarnaast is het enkel mogelijk om geld te versturen en ontvangen binnen eigen land. Cash App werkt nog niet op internationale basis. Op de website van het miljardenbedrijf staat onder de “bitcoin-tab” een mooi sprookjesverhaal over bitcoin dat eindigt met de woorden “één ding is duidelijk: de visie van Satoshi heeft impact op de hele wereld.” Waarmee het bedrijf duidelijk maakt te geloven in de toekomst van bitcoin.
Het schijnt dat er de komende weken nog twee video’s op de planning staan. Eentje over de waarde van bitcoin binnen het huidige macro-economische klimaat en de andere gaat over hoe je crypto kunt verhandelen binnen de app van Cash App. Eerder dit jaar sloot Cash App een samenwerking af met Red Bull voor een periode van twee jaar.
Bitcoin is een nieuwe vorm van digitaal geld
De kernboodschap van het eerste filmpje is dat bitcoin een nieuwe vorm van geld is. Bitcoin wordt in de reclameboodschap de decentrale tegenhanger van gecentraliseerd overheidsgeld genoemd. Wat betekent dat geen enkel individu of organisatie de controle heeft over bitcoin. “Simpel gezegd zet bitcoin mensen zelf ‘achter het stuur’ als het om hun geld gaat,” aldus een sterke slogan in de video met Verstappen.
Max Verstappen eindigt de video vervolgens met de woorden: “dat was snel.” Het lijkt erop dat Cash App met de videoserie vooral duidelijk wil maken hoe eenvoudig het is om bitcoin bij ze te kopen en dat het idee van bitcoin in de basis helemaal niet zo lastig te begrijpen is.
Zeker in het huidige macro-economische klimaat kan deze boodschap aanslaan bij het grote publiek. Nu de inflatiecijfers oplopen en er zorgen zijn dat die inflatie de komende tijd niet zomaar zal verdwijnen, is een asset als bitcoin natuurlijk extra interessant.